Sta cookies toe
Deze website maakt gebruik van cookies voor instellingen en andere functionaliteit. U kunt hierover lezen op onze cookie-regeling pagina.

Rechten en plichten patiënt

 

De HyperHidrosisKliniek is specialist in de behandeling van primaire focale hyperhidrosis en biedt een hoge kwaliteit van zorg. Om deze kwaliteit te waarborgen is het noodzakelijk om vooraf afspraken te maken. Zo worden misverstanden voorkomen, geen valse verwachtingen gewekt en problemen voorkomen. U en de HyperHidrosisKliniek hebben beiden rechten en plichten. 

U en uw gezondheid staan bij ons centraal. U heeft recht op eerlijke en duidelijke informatie. Wij willen graag dat u zich bij ons op uw gemak voelt. In onze kliniek geven wij u persoonlijke aandacht in een rustige en comfortabele omgeving. Onze deskundige medisch specialisten, verpleegkundigen, receptionisten en overige medewerkers gaan correct en respectvol met u om. 

Informatie en toestemming

U heeft recht op goede informatie over uw medische klacht of aandoening, het onderzoek, de behandeling en over de uitslag van test- en onderzoeksresultaten. De medisch specialisten vertellen u over de mogelijke risico’s van de behandeling en wat hiermee samenhangt zoals medicijnen, pijn, ongemak en eventuele bijwerkingen. Ook bespreken de medisch specialisten de eventuele alternatieven en, voor zover dat mogelijk is, uw vooruitzichten. De medisch specialisten vragen altijd uw toestemming voor behandeling of onderzoek. De informatie wordt vastgelegd in een behandelovereenkomst. Deze wordt door u en de medisch specialist ondertekend. Met de ondertekening is uw toestemming voor de behandeling een feit. Desgewenst krijgt u een kopie van de behandelovereenkomst.

Wat verwacht de HyperHidrosisKliniek van u

Het is belangrijk dat u in het gesprek met de zorgverlener duidelijk bent en eerlijke antwoorden geeft met betrekking tot uw gezondheidstoestand. Wij vragen u ook naar uw verwachtingen ten aanzien van de operatie cq het resultaat.  Schrijft u eventuele vragen op voor u onze polikliniek bezoekt zodat u niets vergeet. Ook kan het zinvol zijn een familielid of een goede bekende mee te nemen. De HyperHidrosisKliniek heeft een informatiebrochure die u van de website kan downloaden zodat u alles op uw gemak kunt doorlezen.

Ervaringen

Ervaring van Diane

Zaterdag 26 november 2016, zijn mijn zoon [32] en ik [58] begonnen aan ons leven na hyperhidrosis!!! Graag wil ik vertellen hoe dat is gegaan. Voorafgaand aan deze operatie hadden wij een aantal weken daarvoor een intake gesprek. Daarin werd bepaald of je in aanmerking kwam voor een operatie. In ons geval was dat heel duidelijk. Alle twee hadden we kletsnatte handen. Daarna werd heel duidelijk de procedure uitgelegd en was het wachten op de operatie datum. Mijn zoon en ik werden die ochtend om 8.00 uur opgehaald door Froukje van de kliniek, bij de receptie van het Martini Ziekenhuis. We hadden geen tijd om erg zenuwachtig te worden. Froukje kletste gezellig, de verpleegsters waren zeer betrokken en voor we het wisten waren we klaar voor de operatie. Zelfs in de operatiekamer voelden we de passie en betrokkenheid van het team. Ik was om 9.00 uur aan de beurt en mijn zoon ongeveer een half uurtje later. Wij beiden waren om ongeveer 10.30 uur terug op de kamer, waar we met z'n vieren lagen. Overigens onvoorstelbaar dat er zoveel mensen last hebben van deze kwaal. Maar ja we zijn met z'n allen natuurlijk een kei in het verdoezelen! Tussen de middag waren we al een lekker boterhammetje aan het eten. We hebben totaal geen pijn ervaren. De medicatie die we tijdens de operatie en daarna kregen, heeft hier prima voor gezorgd. Waar ik een beetje tegen op heb gezien, dat ik last van mijn longen [druk op de borstkast] zou krijgen, is helemaal niet gebeurd. Fantastisch toch, zeker gezien mijn leeftijd! De verpleegsters waren super en het gesprek met de longarts in de loop van de middag was bijzonder fijn. Goede uitleg gehad over hoe de operatie was verlopen en hoe het verder zou gaan in de loop van de week. Zondagmorgen mochten we weer naar huis. Overigens erg fijn dat we een nachtje in het ziekenhuis konden blijven. Dat gaf ons veel rust en een goed gevoel. Inderdaad kwamen de natte handen, zoals voorspeld na 2 dagen even terug. Maar daar waren we op voorbereid. Dit euvel was na 3 dagen over. Wat een feest! Ik heb de medicatie strikt aangehouden volgens schema van de arts en echt geen pijn gehad. Ook mijn zoon niet. We hebben het een weekje rustig aangedaan. Na ongeveer 2 weken heeft de longarts nog telefonisch contact met ons gehad. Waar hij ook ruim de tijd voor nam. Kortom we zijn heel blij dat we het gedaan hebben en dat we zodoende van ons hinderlijke handicap verlost zijn. Hulde voor het team van de kliniek die dit mogelijk heeft gemaakt. Ik hoop dat ik met ons verhaal mensen over de streep kan trekken, zodat ook zij van deze hinderlijke kwaal verlost kunnen worden.