Sta cookies toe
Deze website maakt gebruik van cookies voor instellingen en andere functionaliteit. U kunt hierover lezen op onze cookie-regeling pagina.

Verzekeringen

Graag maken wij u attent op de volgende belangrijke mededelingen

CONTRACTEN MET ZORGVERZEKERAARS

Binnen het huidige Nederlandse zorgstelsel onderhandelen de zorgaanbieder en zorgverzekeraar over de voorwaarden voor een contract waarmee de zorgverzekeraar zorg inkoopt bij de zorgaanbieder. Nieuwe zorgaanbieders moeten, om in aanmerking te komen voor een contract, voldoen aan wettelijke eisen.

De HyperHidrosisKliniek is georganiseerd conform de geldende Governance Code en de wettelijke bepalingen in de wet toelating zorginstellingen (WTZi). De zorg in de kliniek wordt geleverd conform de normen en richtlijnen. De HyperHidrosisKliniek voldoet aan alle wettelijk gestelde eisen en kan kwalitatief goede en veilige zorg aanbieden.

Desondanks is het de HyperHidrosisKliniek vooralsnog niet gelukt een contract met de zorgverzekeraars af te sluiten. Zorgverzekeraars hebben op dit moment om uiteenlopende redenen weinig belangstelling voor het aangaan van contracten met nieuwe zorgaanbieders als de HyperHidrosisKliniek. Wij zullen ons blijven inspannen om tot contractafspraken te komen. Zodra er meer duidelijk is over het resultaat van de onderhandelingen informeren wij u via deze website.

KOSTEN BEHANDELING EN CONSULT

Per 1 januari 2012 is er in de medisch specialistische zorg een nieuwe tarief structuur ingevoerd. DBC (Diagnose Behandel Combinatie) bekostiging heeft de naam DOT (DBC Op weg naar Transparantie) gekregen. Ook voor de behandeling van primaire hyperhidrosis zijn DOT zorgproducten geformuleerd. Per DOT zorgproduct is er een door de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) vastgesteld maximum tarief. Aangezien de HyperHidrosisKliniek momenteel geen contracten heeft met zorgverzekeraars worden deze maximumtarieven als leidraad voor onze behandelingen gehanteerd.

De vergoeding voor onze behandelingen door uw zorgverzekeraar zijn afhankelijk van het type verzekering dat u heeft afgesloten en bij welke zorgverzekeraar u de verzekering heeft ondergebracht. Ten einde zeker te weten op welke vergoeding u recht heeft raden wij u aan  de verzekeringsvoorwaarden goed te bekijken. Immers naast de verzekering voor het basispakket, verschillen de voorzieningen in de aanvullende verzekeringen.

De Endoscopische Thoracale Sympathectomie (ETS, zorgactiviteitcode 030518) is verzekerde zorg binnen de basisverzekering onder de voorwaarde dat er een verwijzing is van de huisarst, bedrijfsarts of medisch specialist en er een medische indicatie bestaat om u te laten behandelen.

Wanneer u contact opneemt met uw zorgverzekeraar omtrent de hoogte van de vergoeding kunt u verwijzen naar de 'tarieventabel DBC-zorgproducten en overige producten per 1 september 2012' van de Nederlandse Zorgautoriteit www.NZa.nl

DBC zorgproductcode 029099033

DBC zorgactiviteitcode 030518

Aanspraakcode 2604

Declaratiecode 15C071

Wanneer u uw zorgverzekering goed bestudeert is het goed te weten dat er in Nederland twee typen zorgverzekering bestaan:

De naturaverzekering: de verzekeraar vergoedt de kosten van de behandeling rechtstreeks aan de zorgaanbieder waarmee ze een contract heeft. Als de zorgaanbieder geen contract heeft met uw zorgverzekeraar kunt u de rekening van de zorgaanbieder bij uw zorgverzekeraar indienen maar krijgt u van uw zorgverzekeraar slechts een percentage van de marktconforme vergoeding. Het verschil tussen de marktconforme vergoeding die u van uw zorgverzekeraar krijgt en de prijs van de behandeling bij de HyperHidrosisKliniek dient u zelf te betalen. Wij raden u aan bij uw zorgverzekeraar na te vragen op welke vergoeding u recht heeft.

De restitutieverzekering: bij deze zorgverzekering bent u vrij om uw zorgaanbieder te kiezen. U bent met deze zorgverzekering niet aangewezen op de zorgaanbieders waarmee uw zorgverzekeraar een contract heeft.  U krijgt de rekening van de zorgaanbieder, in dit geval de HyperHidrosisKliniek. U voldoet de rekening en declareert vervolgens de rekening bij uw zorgverzekeraar. De meeste restitutieverzekeringen vergoeden de zorg 100% van de marktconforme vergoeding. De zorgverzekeraars hanteren verschillende marktconforme vergoedingen. U moet bij uw zorgverzekeraar informeren op welke marktconforme vergoeding u kan rekenen. 

Bovenstaande beschouwend is het aan te raden een restitutiepolis af te sluiten. Het staat u vrij om ieder jaar per 1 januari van zorgverzekering en zorgverzekeraar te veranderen. De NPCF (www.npcf.nl) kan u volledig informeren over de stappen die u moet nemen om van zorgverzekering en zorgverzekeraar te veranderen.  

Zolang wij nog geen contract hebben kunnen sluiten met uw zorgverzekeraar kan het zijn dat u, afhankelijk van uw zorgverzekering, een deel van de rekening zelf moet betalen. Neemt u contact op met uw zorgverzekeraar over de exacte vergoeding van bovenstaand zorgproduct vanuit uw zorgverzekering.

WAT BETEKENT DAT VOOR U?

Zolang de HyperHidrosisKliniek geen contract heeft met uw zorgverzekeraar zijn wij genoodzaakt de rekening rechtstreeks aan u te sturen. U voldoet de rekening aan ons en declareert de rekening bij uw zorgverzekeraar die de bij uw verzekering passende vergoeding aan u zal uitbetalen. Zodra wij er in geslaagd zijn een contract af te sluiten met uw zorgverzekeraar zullen wij de rekening electronisch bij uw zorgverzekeraar indienen. Nogmaals, neemt u contact op met uw zorgverzekeraar om u te informeren over de exacte vergoeding die de zorgverzekeraar aan u betaalt. U weet dan altijd waar u aan toe bent.

N.B. Houdt u wel rekening met het eigen risico van uw zorgverzekering. Per 1 januari 2013 is dit door de overheid vastgesteld op €350 per jaar. Het eigen risico is het deel van de zorgkosten dat u eerst zelf moet betalen. Het bedrag dat boven de €350 komt wordt vergoed door uw zorgverzekering.

INFORMATIE OVER WETTELIJKE VERPLICHTING VAN EEN VERWIJSBRIEF

Wanneer u  bij uw zorgverzekeraar aanspraak wilt maken op een gehele of gedeeltelijke vergoeding voor een behandeling door een medisch specialist is altijd een verwijsbrief nodig van uw huisarts, bedrijfsarts, of medisch specialist. Dat geldt ook voor een behandeling door de medisch specialist bij de HyperHidrosisKliniek. De verwijzing dient duidelijk uw klachten te verwoorden. Een duidelijke beschrijving van het lichamelijk functieverlies in werk, hobby, sport en relaties.

OP EEN RIJTJE

- de HyperHidrosisKliniek levert kwalitatief hoogwaardige en veilige zorg

- momenteel heeft de HyperHidrosisKliniek geen contracten met zorgverzekeraars maar streeft daar wel naar

- de behandeling bij de HyperHidrosisKliniek is verzekerde zorg binnen het basispakket

- de vergoeding voor de behandeling verschilt per zorgverzekeraar en zorgverzekering

- u heeft voor behandeling een verwijzing van de huisarts, bedrijfsarts of medisch specialist nodig

- neem voorafgaand aan de behandeling altijd contact op met uw zorgverzekeraar

- vragen? Neem contact met ons op!

 

Met vriendelijke groet,

De HyperHidrosisKliniek

Ervaringen

Ervaring van Diane

Zaterdag 26 november 2016, zijn mijn zoon [32] en ik [58] begonnen aan ons leven na hyperhidrosis!!! Graag wil ik vertellen hoe dat is gegaan. Voorafgaand aan deze operatie hadden wij een aantal weken daarvoor een intake gesprek. Daarin werd bepaald of je in aanmerking kwam voor een operatie. In ons geval was dat heel duidelijk. Alle twee hadden we kletsnatte handen. Daarna werd heel duidelijk de procedure uitgelegd en was het wachten op de operatie datum. Mijn zoon en ik werden die ochtend om 8.00 uur opgehaald door Froukje van de kliniek, bij de receptie van het Martini Ziekenhuis. We hadden geen tijd om erg zenuwachtig te worden. Froukje kletste gezellig, de verpleegsters waren zeer betrokken en voor we het wisten waren we klaar voor de operatie. Zelfs in de operatiekamer voelden we de passie en betrokkenheid van het team. Ik was om 9.00 uur aan de beurt en mijn zoon ongeveer een half uurtje later. Wij beiden waren om ongeveer 10.30 uur terug op de kamer, waar we met z'n vieren lagen. Overigens onvoorstelbaar dat er zoveel mensen last hebben van deze kwaal. Maar ja we zijn met z'n allen natuurlijk een kei in het verdoezelen! Tussen de middag waren we al een lekker boterhammetje aan het eten. We hebben totaal geen pijn ervaren. De medicatie die we tijdens de operatie en daarna kregen, heeft hier prima voor gezorgd. Waar ik een beetje tegen op heb gezien, dat ik last van mijn longen [druk op de borstkast] zou krijgen, is helemaal niet gebeurd. Fantastisch toch, zeker gezien mijn leeftijd! De verpleegsters waren super en het gesprek met de longarts in de loop van de middag was bijzonder fijn. Goede uitleg gehad over hoe de operatie was verlopen en hoe het verder zou gaan in de loop van de week. Zondagmorgen mochten we weer naar huis. Overigens erg fijn dat we een nachtje in het ziekenhuis konden blijven. Dat gaf ons veel rust en een goed gevoel. Inderdaad kwamen de natte handen, zoals voorspeld na 2 dagen even terug. Maar daar waren we op voorbereid. Dit euvel was na 3 dagen over. Wat een feest! Ik heb de medicatie strikt aangehouden volgens schema van de arts en echt geen pijn gehad. Ook mijn zoon niet. We hebben het een weekje rustig aangedaan. Na ongeveer 2 weken heeft de longarts nog telefonisch contact met ons gehad. Waar hij ook ruim de tijd voor nam. Kortom we zijn heel blij dat we het gedaan hebben en dat we zodoende van ons hinderlijke handicap verlost zijn. Hulde voor het team van de kliniek die dit mogelijk heeft gemaakt. Ik hoop dat ik met ons verhaal mensen over de streep kan trekken, zodat ook zij van deze hinderlijke kwaal verlost kunnen worden.